PRZENOŚNIKI ŁAŃCUCHOWE

 

Przenośniki tego typu stosowane są do przemieszczania bardzo ciężkich ładunków o dużych gabarytach. Najczęściej wykorzystywane są do transportu stalowych skrzyń, pojemników, palet lub wielkogabarytowych zwartych elementów. Transportowany ładunek przemieszczany jest cięgnami łańcuchowymi, pracującymi w specjalnych profilowanych prowadnicach umieszczonych w metalowych profilach. Prowadnice wykonane są z materiałów o bardzo dużej wytrzymałości na ściskanie oraz charakteryzują się doskonałą odpornością na ścieranie. Napęd z motoreduktora na poszczególne cięgna łańcuchowe przenoszony jest za pomocą wału. Tak zaprojektowany węzeł zapewnia jednakową prędkość wszystkich cięgien łańcuchowych, których ilość jest uzależniona od planowanej nośności przenośnika.



 

 

Konstrukcja przenośnika łańcuchowego jest najczęściej wykonana ze stali malowanej proszkowo lub ze stali kwasoodpornej. Podobnie cięgna (łańcuchy) mogą być wykonane standardowo lub z stali kwasoodpornej. Częstym elementem dodatkowym łańcucha są specjalne nakładki i zabieraki wykonane z gumy, tworzyw sztucznych lub poliuretanu. Dodatkowe elementy współpracujące powodują zwiększenie powierzchni pracy łańcucha oraz zapobiegają bezpośredniemu kontaktowi stalowej części z transportowanym ładunkiem.



Transportery łańcuchowe posiadają bardzo prostą konstrukcję nośną ustawioną standardowo na podporach umożliwiających regulację wysokości przenośnika.

 


TRANSFERY I OBROTNICE


Transfery i obrotnice są specjalnymi transporterami służącymi do szybkiej i płynnej zmiany kierunku przemieszczanego ładunku lub skierowanie go na inną linie transportową.

 


Obrotnice dają możliwość obrócenia transportowanego ładunku wokół pionowej lub poziomej osi. Obrotnice są urządzeniami mogącymi spowodować obrót ładunku przez zastosowanie mechanizmu obrotowego, do którego przytwierdzony jest przenośnik poziomy rolkowy, taśmowy, pasowy lub łańcuchowy. Obrotnice mogą realizować obrót przemieszczanego ładunku od 90 do 360 stopni.

 


 


Transfery mogą płynnie współpracować z przenośnikami wszystkich typów lub jako samodzielne urządzenia (stanowiska robocze). Zmiana kierunku przemieszczenia ładunku na przenośnikach transferowych realizowana jest dzięki mechanizmowi z funkcją uniesienia lub opuszczenia z płaszczyzn innych współpracujących przenośników o różnych konstrukcjach.


 

Funkcja uniesienie lub opuszczenia jest realizowana dzięki zastosowaniu:


  • Układu mimośrodów w sposób mechaniczny.
  • Układu pneumatycznego.
  • Układu hydraulicznego.

 


Najczęściej na wybór optymalnego rozwiązania węzła transferowego mają wpływ masa i objętość przemieszczanych ładunków, środowisko i warunki pracy oraz system powiązań z innymi przenośnikami.


 

 

Transfery i obrotnice są specyficznymi rodzajami przenośników łańcuchowych. Zwarta, stabilna i solidna konstrukcja przenośnika łańcuchowego idealnie nadaje się do zmiany kierunku przemieszczanych ładunków oraz umożliwia płynną zmianę jego drogi z jednego ciągu transportowego na inne.

 

 

Techniczne rozwiązania i zalety przenośnika łańcuchowego:


  • Konstrukcja podstawy oraz rama przenośnika wykonana jest z estetycznego, bardzo wytrzymałego systemu profili aluminiowych.
  • Płynny ruch elementu pracy tj. (łańcucha), odbywa się za pomocą stalowych lub tworzywowych kół łańcuchowych o dostosowanej podziałce.
  • Aluminiowe napinacze pasa, ułożyskowane pod wał napędowy i zwrotny.
  • Ślizgi prowadzące łańcuch z trudnościeralnych tworzyw konstrukcyjnych, proponujemy w wykonaniu płaskim lub z zagiętą krawędzią tworzącą ograniczenie boczne przenośnika.
  • Niezwykle odporne na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne rolki łańcucha.
  • Cicha, bardzo płynna praca została uzyskana dzięki, wykorzystaniu napędu silnikiem elektrycznym z przekładnią ślimakową.
  • Zastosowanie przemiennika częstotliwości pozwala na regulację prędkości elementów pracy tj. (łańcuchów przenośnika).
  • Możliwość wykonania przenośnika z solidną, estetyczną podstawą i bez podstawy oraz jako regulowaną konstrukcję skośną.
  • Nieograniczona możliwość regulacji wysokości przenośnika oraz kąta nachylenia dostosowana do rodzaju przemieszczanego ładunku.
  • Możliwość transportu ciężkich, szerokich, pojedynczych ładunków.
  • Ekonomiczne rozwiązanie, bardzo łatwy i niezwykle szybki montaż oraz proces uruchomienia przenośnika.
  • Płynna oraz cicha praca w stosumku do prędkości 25 m/min.
  • Istnieje możliwość wykonania przenośników łańcuchowych o konstrukcjach specjalnych (niestandardowych) oraz niekonwencjonalnych rozwiązaniach, zgodnych z życzeniem i sugestiami klienta.

 

 

Przenośniki o konstrukcji łańcuchowej znalazły zastosowanie w miejscach, gdzie nie ma możliwości zastosowania konwencjonalnych przenośników taśmowych oraz pasowych, przeznaczonych do lekkich i średnich, powtarzalnych ładunków. Dzięki swej zwartej, niezwykle wytrzymałej konstrukcji, doskonale sprawdzają się w transporcie pojedynczych, objętościowych i ciężkich ładunków. Wykorzystywane są z powodzeniem, jako samodzielne stanowiska pracy lub jako pomocnicze część rozbudowanych linii produkcyjnych.

 


Wyczerpujących informacji na temat oferowanych produktów i ich eksploatacji chętnie udzielą nasi wyspecjalizowani doradcy. Właściwy dobór transportera jest możliwy tylko i wyłącznie dzięki wzajemnej współpracy oraz posiadaniu dostatecznej ilości informacji o warunkach jego pracy. Zachęcamy do konsultacji z naszymi specjalistami oraz do przesyłania zapytań ofertowych w formie elektronicznej na nasz adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej. Czytaj więcej.

Akceptuję ciasteczka z tej witryny.