PRZENOŚNIKI TAŚMOWE


Różnorodność oferowanych taśm transportowych charakteryzujących się specyficznymi cechami, wymusza zastosowanie odpowiedniego typu transportera. Powierzchnia taśmy transportowej może być gładka, profilowana lub ze specjalnymi powłokami zapewniającymi lepszą przyczepność przemieszczanych elementów. Napęd realizowany jest motoreduktorem lub elektrobębnem.


Przenośniki taśmowe wykorzystywane są najczęściej w przemyśle lekkim przy transporcie ładunków o wadze nie przekraczającej 200 kg. Forma lub kształt przemieszczanych ładunków (paczki, worki, materiały sypkie) nie sprzyja zastosowaniu innego typu nośnika (rolkowego lub łańcuchowego). Taśmy różnią się między sobą rodzajem powłoki wierzchniej oraz strukturą strony pracującej przy przemieszczaniu ładunków. Taśma może być podparta podstawą stałą, stalowym blatem lub rolkami podporowymi.


Konstrukcja przenośnika najczęściej wykonana jest ze stali malowanej proszkowo lub z stali kwasoodpornej, jeżeli jest taka konieczność.


 

Przełożenie przenośnika, a tym samym przesuw taśmy, uzgadnia się indywidualnie przy składaniu zamówienia zgodnie z wytycznymi technologicznymi oraz sugestią zainteresowanego.


Rodzaje transporterów taśmowych


W zależności od rodzaju przemieszczanego materiału, jego struktury, wagi, objętości, temperatury oraz warunków panujących na stanowisku pracy konstrukcję przenośników taśmowych dzielimy na:



Transporter taśmowy poziomy typu EP jest najpopularniejszym transporterem do zastosowań uniwersalnych, który może służyć do przemieszczania drobnych i średnich detali. Dzięki regulowanym nogom może pracować wznosząco pod ustawionym określonym kątem w zależności od transportowanego materiału i życzenia klienta.

 


Transporter taśmowy skośny typu ES umożliwia odbiór detali z różnych wysokości i ich transport na odpowiedni poziom. Regulowane nóżki wózka pozwalają na zmianę wysokości transportera. Konstrukcja wózka umożliwia zmianę kąta pochylenia transportera, z pozycji pochyłej do pozycji poziomej.

 

 


 


Transporter taśmowy poziomo-skośny typu EPS dzięki posiadaniu dolnej części poziomej umożliwia odbieranie detali spod maszyn już z minimalnej wysokości 200 mm i transportowanie ich na pożądaną wymaganą wysokość. Zastosowanie zwrotnych kółek z hamulcem pozwala na dokładne i łatwe wprowadzenie transportera pod maszynę, między maszyny lub wnękę o trudnym dostępie. Regulowane nóżki wózka pozwalają na zmianę wysokości transportera. Konstrukcja wózka umożliwia również w pewnym zakresie zmianę nachylenia taśmociągu.

 


Transporter taśmowy poziomo-skośny typu EPS/SS przystosowany jest do współpracy z separatorem ślimakowym służącym do oddzielania detali od wlewika. Detale kierowane są do pojemnika, a wlewik podawany jest do współpracującego z układem młynka. Separator nie wymaga oddzielnego napędu. Obroty przenoszone są z wałka napędowego transportera za pomocą pasa termozgrzewalnego.

 


Transporter taśmowy skośno-poziomy typu ESP jest lżejszą formą transportera EPSP. Dzięki górnej części poziomej pozwala na dogodne odprowadzenie detali na następne transportery lub do pojemników. Konstrukcja górnej półki transportera umożliwia również zastosowanie bardzo efektywnego separatora łopatkowego.

 

 


Transporter taśmowy skośno-poziomy typu ESP/SŁ jest również przystosowany do współpracy z separatorem łopatkowym, służącym do oddzielania w sposób płynny i efektywny detali od wlewika, które kierowane są do pojemnika. Natomiast wlewik najczęściej podawany jest do współpracującego z układem młynka. Separator posiada własny napęd. Obroty łopatek są odpowiednio dobrane do szybkości przesuwu taśmy. Transporter typu ESP może również współpracować z separatorem wałkowym i ślimakowym.

 

 

Transporter taśmowy o konstrukcji złożonej poziomo-skośno-poziomy typu EPSP dzięki dolnej części poziomej, umożliwia odbieranie detali spod maszyny już z wysokości 200 mm. i transportowanie ich na pożądaną wysokość. Górna część pozioma pozwala na dogodne odprowadzenie detali o dużych gabarytach. Konstrukcja górnej półki transportera umożliwia również zastosowanie bardzo efektywnego separatora łopatkowego.

 


Transporter taśmowy o konstrukcji złożonej poziomo-skośno-poziomy typu EPSP/SŁ jest przystosowany do współpracy z separatorem łopatkowym, służącym do oddzielania w sposób płynny i  efektywny detali od wlewika, które kierowane są do pojemnika. Natomiast wlewik najczęściej podawany jest do współpracującego z układem młynka. Separator posiada własny napęd. Obroty łopatek są odpowiednio dobrane do szybkości przesuwu taśmy. Transporter typu EPSP może również współpracować z separatorem wałkowym i ślimakowym.

 


Transporter taśmowy łukowy typu EŁ (łuk taśmowy, taśmowe wejścia kątowe, stół łukowy, itp.) jest przystosowany do współpracy z wszystkimi transporterami o konstrukcji poziomej, skośnej lub mieszanej. Tego typu taśmociąg realizuje zadania wychodzące poza możliwości prostego przenośnika taśmowego. Służy on jako zakręt w obrębie linii transportowych lub kątowe połączenia z przenośnikiem lub przenośnikami taśmowymi oraz sorterami. Klient posiada możliwość wyboru z kilkunastu możliwych propozycji kątów wygięcia oraz nachylenia płaszczyzny pracującej taśmy.

 

Transporter o charakterystycznej konstrukcji łukowej jest niezastąpiony, gdy zachodzi konieczność lub potrzeba odwrócenia kierunku przepływu przenoszonych towarów na bardzo małej i ograniczonej przestrzeni.



 

 

 

Przy doborze typowanego transportera należy kierować się podstawowymi danymi dotyczącymi stanowiska pracy oraz podać następujące parametry:


  • B - Szerokość robocza taśmy.
  • L - Długość części poziomej.
  • Ls - Długość części skośnej.
  • H - Wysokość robocza transportera.
  • a - Kąt pochylenia planowanej części skośnej.
  • a1 - Kąt pochylenia wymagany przy kolejnej planowanej części skośnej, (dotyczy tylko transporterów rozbudowanych).


Wszystkie niezbędne dodatkowe wymiary i parametry są weryfikowane oraz konsultowane indywidualnie z klientem.

 


Techniczne rozwiązania i zalety przenośnika taśmowego:


  • Najbardziej ekonomiczne, bardzo popularne rozwiązanie charakteryzujące się niezwykle szybkim montażem oraz procesem uruchomienia.
  • Niezwykle lekka, bardzo estetyczna i wytrzymała konstrukcja wykonana na bazie elementów systemu profili aluminiowych.
  • Wydajny, stalowy bęben napędowy i zwrotny.
  • Mocne napinacze, płyta nośna wykonana z blachy nierdzewnej z prostą lub zagiętą krawędzią (burtą boczną).
  • Niezwykle bogaty wybór dostępnych typów taśm transportowych, dostosowanych do specyficznych warunków środowiska pracy pod względem właściwości materiałowych oraz budowy tj. (gładkie, strukturalne, z dodatkowymi zabierakami poprzecznymi, falbanami bocznymi oraz z klinami prowadzącymi, inne).
  • Cicha, płynna praca, napęd silnikiem elektrycznym z przekładnią ślimakową.
  • Konstrukcja przenośnika, dzięki zastosowanemu niezwykle lekkiego systemu profili aluminiowych, może być wykona z podstawą jak i bez niej oraz jako płaszczyzna skośna lub łukowa.
  • Istnieje możliwość wykonania przenośników taśmowych o konstrukcjach specjalnych, (niestandardowych) oraz niekonwencjonalnych rozwiązaniach, zgodnych z życzeniem i sugestiami klienta.

 


Wyczerpujących informacji na temat oferowanych produktów i ich eksploatacji chętnie udzielą nasi wyspecjalizowani doradcy. Właściwy dobór transportera jest możliwy tylko i wyłącznie dzięki wzajemnej współpracy oraz posiadaniu dostatecznej ilości informacji o warunkach jego pracy. Zachęcamy do konsultacji z naszymi specjalistami oraz do przesyłania zapytań ofertowych w formie elektronicznej na nasz adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej. Czytaj więcej.

Akceptuję ciasteczka z tej witryny.